INFORMATICĂ

Cercul de informatică de la Sighișoara este frecventat anual de peste  120 de elevi, cu vârste cuprinse între 8 -18 ani. Acest cerc a luat fiinţă în septembrie 1986 şi a fost primul loc de întâlnire al copiilor din Sighișoara şi zonele învecinate, cu un calculator electronic de tip HC – 85. Acum laboratorul de informatică are în dotare o reţea de 15 de calculatoare performante, cu  acces permanent la Internet, videoproiector și tablă interactivă. 

Copiii înscriși la Cercul de Informatic,  la grupele de începători pot deveni buni utilizatori ai unui sistem de calcul având acces la cele mai noi produse software din domeniu, pot descoperi farmecul graficii computerizate, al prelucrării imaginilor, al realizării propriilor pagini web. Cei pasionați de informatică, înscriși la grupele de avansați  pot pătrunde în universul fascinant al programării ( limbajul studiat C++).  Toți copiii au șansa de a participa (și chiar câștiga premii) la concursurile județene, interjudețen, regionale și naționale  care se organizează în acest domeniu.

Coordonator cerc: prof. Floricica Daniela Ghiță

DANS MODERN/ CONTEMPORAN

Dansul este o artă, dansul înseamnă emoţie, cucerirea spaţiului, curajul de a depăşi mobilitatea. Frumuseţea dansului este efemeră ca şi multe alte ramuri ale artei, dar reuşeşte să lase oamenilor trăirile pe care nu numai că le-au simţit, ci ştiu că nimic altceva nu le poate înlocui sau exprima.

Dansul naturii, dansul trupurilor noastre înseamnă mişcare şi mişcarea înseamnă energie şi energia înseamnă viaţă. Dansul ne creează emoţii, ne permite descătuşarea unor simţuri, el însemnă curaj, iubire de spaţiu, dorul de zbor. El dăruieşte trupului graţie, frumuseţe şi sănătate.

Înscrierea la cercul Dans modern echivalează cu integrarea copilului într-o comunitate, în care ia contact cu copii de diverse vârste şi din diverse medii sociale. Participarea laactivitățile de grup îi oferă posibilitatea de a interacţiona cu aceştia şi de a-şi face prieteni noi.  

           Dansurile au impact puternic şi în dezvoltarea emoţională a copilului. Unul dintre cele mai importante beneficii pe care le caştigă frecventând cercul de dans este stima de sine puternică. Dansul ajută copilul să se simtă bine în propria piele, să-şi descopere calităţi şi talente nebănuite şi să-şi îmbunătăţească imaginea de sine.  

Participarea la activitățile cercului de dans modern necesită respectarea unor reguli clare, antrenamente solicitante, concentrare şi multă atenţie. Toate aceste abilităţi au un rol esenţial în disciplinarea copilului, în viaţa de zi cu zi. Atunci când face parte dintr-un grup, copilul interacţionează atât cu adulţi, cât şi cu copii. Interacţiunile dintre ei ajută nu doar la dezvoltarea abilităţilor sociale, ci şi la deprinderea bunelor maniere

Înainte de orice, dansul este o activitate recreaţională, care are rolul de a destinde copilul şi de a combate stresul acumulat la şcoală sau în alte contexte. Copilul se distrează în timpul mişcărilor ritmice şi primeşte o binemeritată doză de relaxare.

Dans modern oferă micilor dansatori posibilitatea de a trăi clipe şi experienţe de neuitat, prin participarea la diferite spectacole şi evenimente locale şi zonale, concursuri judeţene, naţionale şi internaţionale.

Cercul de dans modern este coordonat de domnul profesor Câmpian Cornel și se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 6-18 ani. Cercul de dans modern își desfășoară activitatea pe grupe vârstă și de nivel. Există în cadrul cercului grupe de începători, avansați și performanță. Cele mai cunoscute grupe din cadrul acestui cerc sunt grupele de avansați și de performanță: Karisma, Diamonds și K-boom, recunoscuți pe plan local, național, dar și internațional, pentru rezultatele deosebite, pentru premiile și trofeele speciale și pentru numeroasele locuri 1 obținute la concursurile de dans desfășurate la nivel județean, național și internațional, dar și prin aparițiile Tv la diverse emisiuni gen ,,Românii au talent”, ,,România dansează” sau ,,Poftiți pe la noi”.

 

,,Dansul este cea mai elevată, cea mai emoţionantă, cea mai frumoasă dintre arte, pentru că nu este doar translatare sau abstractizare din viaţă, este chiar viaţă.”                              Havelock Ellis              


Coordonator cerc: prof. Cornel Câmpian

TEATRU

Teatrul poate contribui la imbogatirea culturii elevilor, la dezvoltarea gustului lor pentru arta autentica, la educarea posibilitatii de a intelege, de a patrunde profunzimea, frumusețile si subtilitatilor operelor marilor dramaturgi, de a emite judecăți de valoare, dezvoltarea spiritului colectiv, trezirea spiritului de initiativă, a responsabilității și a spiritului civic. Prin spectacol, elevul își manifestă și dezvoltă înclinațiile și aptitudinile, capăta încredere în posibilitățile sale. Prin teatru, elevul poate fi cunoscut și sub raportul personalității, pe care și-o poate forma și desăvârsi. Apropiind tineretul școlar de teatru, formăm și publicul de mâine care, înarmat cu o temeinica cultură estetică va trăi teatrul și-l va face să trăiască. Figura centrala a spectacolului este actorul, ca si regizorul, care interpretează opera dramatică.

OBIECTIVELE CERCULUI DE TEATRU PENTRU COPII:

Sala de teatru este și va rămâne locul în care lumea reală se transform în lumea minunată a poveștilor frumoase, în care oricine poate deveni orice își imaginează.

Coordonator cerc: prof. Mihai Șoneriu

CARTING

La cercul de Carting pot participa copii cu vârsta cuprinsă între 7 și 18 ani.

Activitățile se desfășoară în timpul liber al copiilor, fiind planificate în funcție de programul lor.

Copiii învață:

-elemente de mecanică;

-construcția motorului;

-regulile de circulație;

-semnificația indicatoarelor rutiere;

-manevrarea și conducerea cartului.

Copiii pot participa la concursurile de Carting desfășurate la nivel local, județean sau național.

Cercul de karting are în dotare 3 karturi, de puteri diferite:

-unul tip Comer 80, mai mare, pentru cei avansați;

-unul tip Comer 50, mic, pentru cei începători;

-unul tip Mobra 50, mai mic, pentru începători.

Copiii au posibilitatea să pună în practică cele învățate la mecanică, participând direct la demontarea, montarea, repararea motoarelor și a subansamblurilor cartului.

În incinta instituției există un cartodrom.

Atelierul este dotat cu: trusă de scule, polizor, mașină de găurit, flex, bormașină, aparat de sudură și altele.

Coordonator cerc: prof. Ioan Popoviciu

CULTURĂ ȘI CIVILIZAȚIE ENGLEZĂ

Aici se desfășoră activități complementară celor de la școală, un fel de „extensie” a orelor de limbă engleză din școli, însă, activitatea cercului este diferită. La cercul de cultură și civilizație engleză se îmbină utilul cu plăcutul: o activitate interactivă, liberă de orice constrângeri școlare, un mod creativ și distractiv de a-și petrece timpul liber util și eficient, pentru că obiectivul principal al activității cercului este dezvoltarea deprinderilor de vorbire, înțelegere și folosire corectă a limbii engleze ca instrument de comunicare. Astfel că, prin combinarea ideilor creative și a abilităților copiilor, vom încerca să dezvoltăm vorbirea fluentă și pronunția corectă a cuvintelor în limba engleză. 

Al doilea obiectiv fundamental al activității cercului este încurajarea participării elevilor la diferite concursuri, drept urmare, elevii răspund cu interes la aceste activități, colaborează cu profesorul îndrumător, îi implică și pe părinți, care îi susțin și îi îndemnă să fie responsabili în sarcinile asumate. Participarea elevilor la diversele concursuri s-a dovedit un succes de fiecare dată, fapt ce a dus la premierea acestora, ei obținând rezultate foarte bune. Prezența la aceste activități le-a crescut încrederea în forțele proprii, devenind astfel un exemplu de urmat pentru ceilalți colegi.

Cercul este structurat în funcție de nivelul elevilor, în grupe de începători, intermediari și avansați. Activitățile se desfășoară într-un cadru plăcut, modern, folosind o gamă variată de materiale și auxiliare didactice, cât și mijloace audio-video, toate acestea îmbinate cu metode moderne, active de predare-învățare, pentru a aprofunda și a-i ajuta pe elevi să afle mai multe despre tradițiile și obiceiurile din Marea Britanie, cât și să învețe structuri ale limbii engleze, precum noțiuni de vocabular, gramatică și pronunție. 

Urmărim de asemenea, dezvoltarea interesului elevilor față de o limbă străină, respectiv limba engleză. Cercul de cultură și civilizație engleză este o oportunitate deosebită pentru orice copil, mai ales în contextul lumii actuale, în care limba engleză este o limbă de circulație internațională; cunoașterea limbii engleze reprezintă pur și simplu o adaptare la prezent, o cerință obligatorie. 

Îmi doresc să le ofer copiilor o experiență de învățare pozitivă, atractivă, inovativă și motivantă, adaptată fiecărei grupe și personalității lor. Întreaga activitate este organizată astfel încât limba engleză să devină pentru copii, nu doar un obiect de studiu, ci și un mijloc de realizare a unor cerințe, fiecare lecție fiind special concepută pentru a veni în întâmpinarea nevoilor elevilor din fiecare grupă.

Vă aștept cu mult drag!


Coordonator cerc: prof. Carmen Baboș

PROTECȚIA MEDIULUI/ ECOLOGIE

Coordonator cerc: prof. inginer Fülöp Bîsan Eugenia


CerculProtecția mediului/Ecologie de la structura Sighișoara, este condus din anul 2006 de profesor inginer Fülöp Bîrsan Eugenia, licențiată în Agricultură, Geografie și cu un master în Ecoturism și Protecția mediului.

       Activitățile organizate în cadrul cercului se adresează școlarilor pasionați de natură, dornici de cunoaștere și aventură.

        Având la bază învățarea experiențială, cercul Protecția mediului/ Ecologie își propune să ghideze elevii într-o lume a cunoașterii prin realizarea de drumeții, observații în teren, experimente și determinări biochimice de laborator, reciclarea materialelor, eco-artă, proiecte cu tematică de mediu, studii și cercetări adaptate nivelului de vârstă al fiecărui elev.                                                                          

    Cunoștințele și deprinderile dobândite pe parcursul unui an școlar vor fi testate în cadrul concursurilor, a simpozionelor la nivel județean, național și internațional sau prin realizarea de expoziții.   

      În cadrul cercului se înlesneşte cunoaşterea treptată a mediului înconjurător, cât şi integrarea din ce în ce mai corectă a copilului în acest mediu. Observând natura, copiii pot de asemenea, sub îndrumarea adultului să sesizeze frumuseţile ei şi să o îndrăgească.

       Motto-ul cercului : ,,Modelând caractere, formezi competenţe !"         


PICTURĂ/ PICTURĂ PE STICLĂ

Coordonator cerc: prof. Fodor Levente